A FARKASLYUKI ÁLTALÁNOS ISKOLA BEMUTATÁSA
 
FARKASLYUKI ÁLTALÁNOS ISKOLAAz intézmény neve:
FARKASLYUKI ÁLTALÁNOS ISKOLA
OM azonosítója: 028903
Székhelye: 3608 Farkaslyuk, Esze Tamás út 9.
Intézményvezető: Barkó Gabriella, megbízott igazgató
Telefonszám: 06-48/472-450; 06-30/843-89-70
E-mail cím: farkaslyuk[kukac]altisk-flyuk.edu.hu
Az intézmény alapítója: Farkaslyuk Község Önkormányzati Képviselő-testülete
Az alapítás ideje: 1961
Az intézmény fenntartója: Kazincbarcikai Tankerületi Központ
Az intézmény működési területe: Farkaslyuk Község
Az intézmény jogállása: Az intézmény a köznevelési tv.-ben foglaltak alapján önálló jogi személy. Részben önálló gazdálkodó, előirányzatai felett teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv. Pénzügyi-, gazdasági feladatait a Kazincbarcikai Tankerületi Központ látja el.
 
1922. január 5-én nyitotta meg kapuit a farkaslyuki iskola, melynek első igazgatója Hoffmann Albert volt. 1942/43-as tanévben, már három tanteremben kezdik meg a tanítást. 1945 után a bánya fejlődésével egyre többen költöztek a telepre, így növekedett a gyermekek száma is. Szükségessé vált egy új iskola megtervezése. Az iskola megépítésében (1961), nagy segítséget nyújtott a Farkaslyuki Bányaüzem. Az üzem 1988-ig, megszűnéséig, támogatta az iskolát.
 
Az évek során szükségessé vált az iskola korszerűsítése. Kiemelkedő esemény 1980, amikor elkezdődik a központi fűtés szerelése, valamint 1995. október 19-e, amikor átadásra került egy – 288 m2 –es küzdőterű – korszerű tornaterem.
 
Az iskola sikeres pályázatai közül kiemelhetjük a 2001-ben és a 2003-ban elnyert „A hátrányos helyzetű, elsősorban roma fiatalok társadalmi integrációjának támogatása I-II.” című Phare-programokat. A projektek átfogó célja volt a társadalmi és területi hátrányokból származó egyenlőtlenségek mérsékelése. A programban domináns szerepet kapott a hátrányos helyzetű tanulók személyiség- és közösségfejlesztése, és a célcsoportban alkalmazható minőségbiztosítási rendszer alapjainak kidolgozása a társadalmi integráció sikerességének növelése céljából.
 
Iskolánk részt vett az OKI által szervezett MAG (megelőzés, alkalmazkodás, gondoskodás) programban. Az első három évben az alsó tagozaton valósítottuk meg az adaptív tanulásszervezést, majd kiterjesztettük a felső tagozatra is. Azóta is rendszeresen alkalmazzuk ezt a módszert, mert nagyon jó lehetőség az egyéni fejlesztéshez, a differenciáláshoz.
 
Az OECD I-II projektben iskolánk első körben a fizika, magyar és informatika tantárgy kutatásában vett részt, majd a magyar és az informatika mellett bekapcsolódott a biológia és a történelem tantárgy is. Az IKT használata nagyban segítette az egyéni fejlesztést a tanórákon.
 
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések támogatására a 2003/2004-es tanévtől intézményünk folyamatosan és sikeresen pályázik a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítésre. Ennek keretében tanulóinknak biztosítjuk az egyéni haladási ütemet segítő differenciált tanulásszervezést. A személyiségfejlesztéssel, közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatokat a tanulási kudarcnak kitett tanulók fejlesztését segítő programot, a szociális hátrányok enyhítését segítő pedagógiai tevékenységet széleskörű tanórán kívüli és szabadidős tevékenységgel biztosítjuk.
 
A 2005/2006-os tanévtől beindítottuk az Útravaló Ösztöndíjprogram „Út a középiskolába” című alprogramot.
Intézményünk már eddig is sokat tett a szociális hátrányok enyhítése érdekében. A hátrányokkal küzdő fiatalok feltérképezése és problémáinak megismerése mellett, valamint azok megoldásának elősegítése érdekében a következő tevékenységi formákat végeztük/végezzük. Minden terület komplex, átfogó pedagógiai tevékenységet igényel.
  • Tehetséggondozás:
    • levelező tanulmányi versenyekben való részvétel,
    • térségi, megyei és országos tanulmányi versenyekbe való bekapcsolódás.
  • Felzárkóztatás:
    • fejlesztő foglalkozások,
    • korrepetálások,
    • tanodai programok.
  • Tanórán kívüli programok szervezése:
    A tevékenységi köröknél fontosak az egyéni fejlesztések, a felzárkóztatás, tehetséggondozás, a képesség és tudásszint növelése, a tanulás eredményességének és a továbbhaladás sikeresességének biztosítása, az oktatás és képzés minőségének és hatékonyságának javítása.
    • Szakkör: ember a természetben 7., 8. osztály, angol 7., 8. osztály
      Szakköreink célja, hogy nyújtson ismereteket tanulóinknak olyan témakörökben is, melyek nem tartoznak a tananyaghoz.
    • Moderntánc: 1. – 4., 8. osztályban tanulóinkat a T-DANCE MŰVÉSZETI Magániskola oktatója tartja a táncórákat
    • Sportkör: 1 – 8. osztály
      Megvalósítjuk a mindennapos testnevelést, melynek keretit a tanórákon kívüli tömegsport és sportköri foglalkozások adják. A tanulóinknak házi sportversenyeket rendezünk. Úszásoktatást szervezünk a gyerekeknek a Városi Uszodában.
    • Tömegsport: 1 – 8. osztály
      Tanulóink testi fejlődését segítik a sportkörök. Labdarúgás, floorball, atlétika sportágakban fejlesztjük tanulóinkat.
    • Képzőművészet 2 – 8. osztály.
      Diákjaink minden évben számos rajzversenyen vesznek részt, ahol szép eredményeket érnek el.
    • Cigány kisebbségi oktatás magyar nyelven
  • Pályaorientáció.
  • Tanulás tanítása.
  • A szabadidő hasznos eltöltésére irányuló egyéb konkrét tevékenység:
    • könyvtári foglalkozások szervezése
      Iskolánk könyv állománya 8247 kötetből áll. Tanulóink szívesen veszik igénybe iskolánk könyvtárát, ahol számos foglalkozáson, vetélkedőn vehetnek részt.
  • Az egészséges életmód megismerésére, kialakítására irányuló tevékenység.
  • Az egészséges, tiszta környezet iránti igény kialakítása:
    • az intézmény és környékének rendben tartása osztályonként.
  • Osztálykirándulások szervezése, lebonyolítása.
  • Iskolai táborozások.
  • Közösségi munkába való bevonás:
    • faliújság készítése,
    • osztályrendezvények,
    • teadélutánok lebonyolítása,
    • teremszépítési verseny,
    • DÖK programok.
  • Alapítványok munkájának igénybevétele:
    • rendszeres kapcsolattartás, pl.: káros szenvedélyek elleni küzdelemben.
  • Drog- és bűnprevenció.
  • Kulturális tevékenység:
    • színház,
    • kiállítások,
    • múzeumok látogatása.
  • Nemzeti és családi ünnepeink megismerése, megünneplése. Műsorok lebonyolítása intézményi szinten, ill. osztálykeretben.
  • Felvilágosító munka a szociális juttatások lehetőségeiről szülői értekezleteken, fogadóórákon, családlátogatásokon.
  • A tankönyvtámogatás elveinek, mértékének meghatározása.
  • Kapcsolattartás a szakszolgáltató intézményekkel.
    Kapcsolatban állunk az Ózd Kistérségi Pedagógia Szakszolgálattal, segítségükkel tanulóink logopédiai, önismeret fejlesztési, viselkedésterápiás, tanulás módszertani, agressziókezelési foglalkozásokon vehetnek részt
 
A pályázatokban szívesen vettek, vesznek részt a gyerekek a pedagógusok, valamint a szülők is. Ennek egyik eredménye, hogy évről-évre nő a nyolcadik osztályból a gimnáziumba és szakközépiskolába jelentkező tanulók aránya.
 
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv ÉMOP – 4.2.2. támogatási rendszeréhez benyújtott „Farkaslyuki Általános Iskola akadálymentesítése” című, ÉMOP-4.2.2-2007-0269 jelű pályázatot a Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatóság 19.405.622,-Ft összeggel támogatta.
 
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv TIOP- 1.1.1. támogatási rendszeréhez benyújtott TIOP- 1.1.1-07/1-2008-0271 azonosító számú projekt, a „Farkaslyuki Általános Iskola informatikai, infrastruktúra fejlesztése” című pályázatát 11.048.000,- Ft összeggel támogatta.
 
Az 5/2010. (I.29.) OKM és az 5/2011. (II. 15.) KIM rendelet alapján képesség-kibontakoztató felkészítés elnyert összege 13.612.570 Ft.
 
Iskolánk 2011-ben ötven éves. Évtizedeken át egy tenni akaró, a gyermekek sorsát és előre haladását szívén viselő tantestület dolgozott, tanított, nevelt a farkaslyuki iskolában. Olyan igazgatók álltak az iskola élén, akik valamennyien kézzelfoghatóan letették kézjegyüket az iskola életében. Az iskolára mindig jellemző volt, hogy kitűnő kapcsolatot alakított ki az óvodával, a szülői házzal.
 
Az intézményben, az iskolai nevelés és tanítás lehetőségeit nagymértékben meghatározza az iskola társadalmi környezete, amitől nem tudja magát függetleníteni. A tanulói teljesítmények, mint valamennyi oktatási intézményben, nálunk is erősen függnek a szülők jövedelmi helyzetétől és iskolázottságától. A tanulóink között nagy arányban vannak alacsonyabb végzettségű és rosszabb anyagi helyzetben élő családokból jött gyerekek, így a pedagógusoknak lényegesen nagyobb nehézségekkel kell megküzdeniük, mint más iskolákban. Az intézményben tanítóknak sajátos módszereket kell alkalmazniuk a tanulók motiváltságának felkeltésére, gondot kell fordítaniuk a családokkal való kapcsolatok ápolására, nagyobb figyelmet kell szentelniük a tanulók pályaválasztási döntéseinek a segítésére.
 
Iskolánk munkájában jelentős részt vállal a Diákönkormányzat, valamint a Szülői Munkaközösség. Nagy hangsúlyt fektetünk az iskolai teljesítmények értékelésére, a különböző rendezvények színvonalára, a tanulmányi versenyekre, pályázati részvételekre, felzárkóztató programokra. Nemzeti ünnepeinket színvonalas műsorokkal ünnepeljük. Rendezvényeinken minél több oldalról igyekszünk megmutatni magunkat a falu közössége előtt is. Ezen alkalmak közösségépítő hatása jelentős.
 
Ma iskolánk tanulólétszáma: 195 fő

2021. szeptember 1-jén betöltött álláshelyeket figyelembe véve - az intézményben:

Engedélyezett pedagógus álláshelyek száma: 18 fő

A betöltött pedagógus álláshelyek száma teljes munkaidőben 14 fő, óraadó 4 fő.

Pedagógiai munkát közvetlenül segítő 2 fő: 1 fő iskolatitkár, 1 fő pedagógiai asszisztens.

Ügyviteli dolgozó részmunkaidőben 1 fő, takarító teljes munkaidőben 2 fő, valamint karbantartó teljes munkaidőben 1 fő.

5-8. évfolyamig tanulószobát biztosunk a gyerekeknek. A rajz, ének-zene, kémia tantárgyakból óraadót nem tudunk alkalmazni. Így a speciális kollégiummal rendelkezők tanítanak a felső tagozaton is, illetve nem a szakjának megfelelő órákat is tartanak a kollégák (ének, kémia, rajz).

Partnereink

KAZINCBARCIKA (2)
 
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Új Széchenyi Terv
Magyarország Megújul
 
Farkaslyuk cimer
 
 
Farkaslyuk
 
 
FB IMG 1524832542967
 
KTK-EFOP
 
 II. Rakoczi Ferenc logo (2)
 

Vonalban

Jelenleg 2 vendég és 0 felhasználó van vonalban.