Az angol nyelvi képzés mellett az elmúlt időszakban a mozgással teli, hasznos szabadidő eltöltésére is nagy hangsúlyt fektettünk a Farkaslyuki Általános Iskolában. Mint arról már beszámoltunk, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Farkaslyuki Általános Iskolájában 2013. március 18-án indult a TÁMOP 3.1.4 „Innovatív iskolák fejlesztése” című pályázat. Ennek keretében „Testi, kognitív, pszichés funkciók fejlesztése és a pedagógusok szakmai fejlődésének megvalósítása, hozzájárulva az oktatás minőségének javulásához” címmel indult a projekt, mely 2015. március 17-ig tart.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Farkaslyuki Általános Iskolájában 2013. március 18-án indult a TÁMOP 3.1.4 „Innovatív iskolák fejlesztése” című pályázat. Ennek keretében „Testi, kognitív, pszichés funkciók fejlesztése és a pedagógusok szakmai fejlődésének megvalósítása, hozzájárulva az oktatás minőségének javulásához” címmel indult a projekt, mely 2015. március 17-ig tart. A projekt második szakaszában a következő tevékenységek valósultak meg: alkalomszerű szabadtéri mozgásos tevékenységek, sportnapok, sportkirándulások; természet közeli sporttábor és nyelvi tábor.
A.1) – Köznevelési intézményekben nevelési-pedagógusi tevékenységek támogatása – alkalomszerű – szabadtéri jellegű mozgásos tevékenységek
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Farkaslyuki Általános Iskolájában 2013. március 18-án a TÁMOP 3.1.4 „Innovatív iskolák fejlesztése” című pályázat keretében „Testi, kognitív, pszichés funkciók fejlesztése és a pedagógusok szakmai fejlődésének megvalósítása, hozzájárulva az oktatás minőségének javulásához” címmel indult projekt. Ebben folyamatosan, szakaszokban valósulnak meg az alkalomszerű szabadtéri mozgásos tevékenységek, méghozzá sportnapok keretében.
B.5) Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében – családi életre nevelést célzó programok
A Farkaslyuki Általános Iskola tanulói nagy lelkesedéssel fogadták a családi életre nevelés című program beindítását. A TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1015 kódszámú, Európai Uniós projekten belül a serdülő korba lépő hölgyek vesznek részt a foglalkozásokon. A 7-8. osztályos lányok mindennapi életében rendszerint jelentkező problémákkal foglalkoznak ezeken a külön foglalkozásokon. Foglalkoztatja őket a szerelem, a párválasztás, a szexualitás, a családalapítás és az anyaszerep is.
B.4) Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében – a készségfejlesztést, a konfliktuskezelő-képességet, illetve az egyéni megküzdő-képesség fejlődését elősegítő programok.
A Farkaslyuki Általános Iskolában a készségfejlesztést szolgáló, a konfliktuskezelő-képességet, valamint az egyéni megküzdő képesség fejlődését segítő foglakozás indult el. Hetente két alkalommal, a 9-12 éves tanulók részvételével. A két, egyenként 14 fős csoport a TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1015 kódszámú, Európai Uniós projekt keretén belül kezdte meg a munkát.
B.2) Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében – egészségnap.
A Farkaslyuki Általános Iskolában lebonyolított első egészségnap nagy sikert aratott a tanulók körében. Az alsó és felső tagozatos diákokat egyaránt sikerült bevonni a programokba. A meghívott előadók színvonalas bemutatókkal keltették fel a gyerekek érdeklődését. A témaválasztás megfelelt tanulóink igényeinek és érdeklődési körének. Hasznos ismereteket nyújtott a bőrápolás, a dohányzás káros hatásának megismerésében, valamint az újraélesztés folyamatának elsajátítását is megismerhették a gyerekek.
B.2) Egészségfejlesztő – szemléletformáló – iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód viselkedésbe épülése érdekében – legalább tanévenként egy hagyománnyá tehető iskolai esemény
A Farkaslyuki Általános Iskola, mint az intézményes szocializáció kiemelkedő fontosságú színtere, fontos szerepet játszik a felnövekvő generációk életmódjának és ezen belül egészségmagatartásának formálásában. Sajnos társadalmi környezetünkben viszont azt látjuk, hogy még ma sem általános az a szemlélet, amely egységesen kezeli az ártalmakat, megjelenésük kiváltó oka és elterjedésük megelőzésének módja alapján, így az ártalmak megelőzése helyett leggyakrabban csak az elriasztás eszközét alkalmazzák. A projektelem előkészítési fázisban van.
A.1) Köznevelési intézményekben nevelési-pedagógiai tevékenységek támogatása – informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKT-val való támogatása (informatika szakkör)
A pályázat ezen modulja lehetőséget ad többek között a környezeti nevelésre, az idegen nyelv és informatika tanításának fejlesztésére, valamint a komplex közlekedési ismeretek tanításának fejlesztésére. Az informatika szakkörök, foglalkozások keretében 2013 szeptemberében egy kérdőív segítségével felmértük a tanulók igényeit és ismereteit. A kérdőív kiértékelése után októberben beindulhatott két 36 órás szakkör, kezdőknek és haladóknak.