[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló kepgaleriak/nyelvi_tabor_2014/tablak mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.
[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló kepgaleriak/nyelvi_tabor_2014/tablak mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Farkaslyuki Általános Iskolájában 2013. március 18-án indult a TÁMOP 3.1.4 „Innovatív iskolák fejlesztése” című pályázat. Ennek keretében „Testi, kognitív, pszichés funkciók fejlesztése és a pedagógusok szakmai fejlődésének megvalósítása, hozzájárulva az oktatás minőségének javulásához” címmel indult a projekt, mely 2015. március 17-ig tart. A projekt második szakaszában a következő tevékenységek valósultak meg: alkalomszerű szabadtéri mozgásos tevékenységek, sportnapok, sportkirándulások; természet közeli sporttábor és nyelvi tábor.
A nyelvi táborban nem mindennapi élményt jelentett a gyerekeknek, hogy külföldön is kipróbálhatták nyelvtudásukat. Kassán az állatkertben angol nyelven ismerkedhettek meg az állatokról szóló ismeretterjesztő szövegekkel. Fokozta az ismeretüket, hogy versenyeztek, ki tud több állatnevet leírni angol és magyar nyelven. Az utolsó napon jutalmat kaptak érte a győztesek.
A budapesti városnéző hajókiránduláson a magyar nyelvű idegenvezetésen kívül átkapcsolhattak az angol nyelvű tájékoztatásra, mely során fejlődött a hallás utáni szövegértésük. Ugyanezt a célt szolgálta a dinoszaurusz kiállítás magnós tájékoztatása az egyes fajtáknál. A budapesti kirándulás alkalmával nagy szerencséjük volt a táborozóknak, mert kipróbálhatták a londoni mintára készült óriáskereket is. Ezzel is bővíthették országismeretüket. A Láthatatlan kiállítás azt bizonyította, hogy milyen fontosak az érzékszerveink.
A Tátra pusztulása jól szemléltette számukra milyen katasztrófát okoz az időjárás. Városnézés, és a vonaton való utazás közben hasznosíthatták angoltudásukat. A gyerekek idegen nyelvű környezetben megtapasztalták a nyelvtanulás fontosságát. Rájöhettek, hogy ennek birtokában,más élethelyzetekben is tudnak boldogulni.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésében segítségünkre voltak az általunk megtekintett sí kiállítás angol nyelvű feliratai és magyarázatai.
A tábor zárásaként projekt munkával, kooperatív technikával, csoportokban dolgoztuk fel az élményeket, melyekről rajzos beszámolók is készültek. A gyerekek vetélkedőn mérhették össze a szerzett ismereteket.
A nyelvi tábor végén is elvégeztük az elégedettségi kérdőíveket, melynek összesített grafikonjai itt láthatóak:
{kepek}kepgaleriak/nyelvi_tabor_2014/tablak{/kepek}
Mindkét táborban fokozott figyelmet fordítottunk a személyes higiéniára, a szobák tisztaságára, a fegyelmezett magatartásra, az általuk is elfogadott tábori szabályok betartására, a családias légkör megteremtésére. Úgy érezzük sikerült tágítani látókörüket,megmutattuk milyen hatalmas a világ, s ha csak néhány gyerekben is sikerült felébreszteni azt a vágyat, hogy éljen a lehetőségeivel, azt mondhatjuk: munkánk nem volt hiábavaló.
{kepek}kepgaleriak/nyelvi_tabor_2014{/kepek}