Külföldi programok, Balatoni és Velence-tavi kirándulások és különféle nyelvi – valamint sporttáborok szerepeltek a nyári hónapokban a farkaslyuki diákok programjában. A Klebersberg Intézményfenntartó Központ Farkaslyuki Általános Iskolában ugyanis már március közepén megkezdődött egy Európai Uniós projekt, amely a testi, kognitív pszichés funkciók fejlesztéséről és a pedagógusok szakmai továbbképzéséről szól.
A táborok és a sportrendezvények során a mélyszegénységben élő gyerekek próbára tehették az ügyességüket, az állóképességüket, mindenki megérezhette azt, hogy az aktív pihenés sokkal jobban segít a feltöltődésben, mint az egész napos heverészés.
- A gyerekek örömmel ismerkedtek meg az amerikai focival, annak a szabályaival és a felszereléssel. Részt vettek egy erőnlét-fejlesztő, csapatépítő edzésen, amelyet ügyességi játékkal zártunk le – sorolta az eseményeket Gábor Dezső, projektmenedzser. – A programok során tudatosult bennük, hogy a győzelemhez a csapattagok összetartó munkája is szükséges. A gyakorlatok során fejlesztettük az összetartó, kombináló és logikai készségüket is.
A mélyszegénységben élő farkaslyuki gyerekek számára óriási élményt jelentettek azok a bel – és külföldi kirándulások, amelyekre a projekt lehetőséget nyújtott. A fiatalok a Velencei-tavon vízitúráztak, majd megismerték a tó kialakulásának a történetét, jellegzetes növény és állatvilágát. A Balatonon ugyancsak bővíthették az ismeretüket, sokan most először jártak a Magyar Tengernél.
Sport és nyelvi foglalkozások
- Lovas táborban is részt vettünk, ahol ősi magyar hagyományokkal, mesterségekkel is találkoztak az iskolások – folytatta Gábor Dezső. – Ezeken a napokon empátiát, türelmet és alázatot tanulhatott mindenki, olyan pozitív tulajdonságokat, amelyet a későbbiekben a mindennapi életben is hasznosíthat.
Kassán és Zakopanéban az eddigi angol ismeretüket vehették elő az általános iskolások. Az állatkertben és gubalovkázás közben hasznosíthatták a nyelvtudásukat, valamint saját bőrükön is érezték azt, hogy a mai világban miért fontos, már-már elengedhetetlen egy-két világnyelv ismerete.