[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló kepgaleriak/sporttabor_2014/tablak mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.
[sigplus] Kritikus hiba: A galéria forrásául szolgáló kepgaleriak/sporttabor_2014/tablak mappát nem egy alapmappához viszonyított relatív útvonallal adta meg.
Az angol nyelvi képzés mellett az elmúlt időszakban a mozgással teli, hasznos szabadidő eltöltésére is nagy hangsúlyt fektettünk a Farkaslyuki Általános Iskolában. Mint arról már beszámoltunk, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Farkaslyuki Általános Iskolájában 2013. március 18-án indult a TÁMOP 3.1.4 „Innovatív iskolák fejlesztése” című pályázat. Ennek keretében „Testi, kognitív, pszichés funkciók fejlesztése és a pedagógusok szakmai fejlődésének megvalósítása, hozzájárulva az oktatás minőségének javulásához” címmel indult a projekt, mely 2015. március 17-ig tart.
A pályázat a következő tevékenységeket támogatja: környezeti nevelés, idegen nyelv és informatika tanításának fejlesztése, komplex közlekedési ismeretek tanításának fejlesztés, egészségfejlesztő, testmozgás iránti igényt szolgáló és a fizikai aktivitásban gazdag életmódra nevelő tevékenységek, egészségnap szervezése. Együttműködő kapcsolati háló kialakítása, konfliktus- és iskolai agresszió -kezelési program. Családi életre nevelés, szerfogyasztási problémák korai intervenciója és a pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztése.
A projekt második szakaszában a következő tevékenységek valósultak meg:
Ezeken a programokon a testmozgás iránti igény viselkedésbe épülését szolgáló és a fizikai aktivitásban gazdag életmódra nevelő tevékenységeket ismerték meg a gyerekek. Igazi kalandokkal tettük felejthetetlenné és izgalmas élményeket kínáltunk a Zempléni és Tisza-tavi kalandparkban.
A gyerekek próbára tették ügyességüket, állóképességüket. Mindenki megérezte azt, hogy az aktív pihenés sokkal jobban segít a feltöltődésben, mint az egész napos heverészés. Örömmel ismerkedtek meg a sárkányhajózással a Bodrogon és a Tiszán, annak szabályaival és felszereléseivel. Itt megismerhették a folyók jellegzetes növény és állatvilágát. Evezés közben felfrissítették fogalmaikat a torkolatról, a folyamról, a szigetről.
A rekreáció, a stressz oldás egyik leghasznosabb eszköze a ló, mert úgy ad felüdülést, úgy változtatja pozitívvá az érzéseinket, hogy közben a testünkre és a szellemünkre is hat, tehát fizikálisan, psychésen és mentálisan is regenerál, oldja a stresszt, és pozitív érzésekkel tölt el. Ezért illesztettük be a sporttábor kereteibe a lovaglást. A ló és az ember már évezredek óta kötődik egymáshoz. A lovaglás tökéletes összpontosítást igényel, a környezet szinte teljes kizárásával, ami a feloldódást, a kikapcsolódást jelenti. Biztos értékmérője a határozottságunknak, magabiztosságunknak, amelyet a ló úgy ismer el, hogy kitüntet bizalmával, és megbecsülést érez irántunk.
A legfontosabb tulajdonságok, amelyeket a lovasnak ki kell fejlesztenie magában a siker érdekében:
- az empátia
- a türelem
- az alázat.
A ló visszajelzéseiből a lovas megismerheti önmagát, ami egy reális énkép, és az egészséges önbizalom alapja. Vezető csak az lehet, aki pozitív érzésekkel van tele. A pozitív érzések megnyugvást, békességet, harmóniát jelentenek. Ezek az érzések a következők: bizalom, önbizalom, szeretet, tiszta lelkiismeret. Ha ilyen érzéseink vannak megnyugszunk, feltöltődünk, érzékenyek vagyunk a körülöttünk lévő világ szépségeire.
Biztosan állíthatjuk, hogy a lovaglás, a lóval való foglalkozás során olyan szellemi tőkére tehetünk szert, amelyeket az élet más területén is hasznosíthatunk.
Boldogan ismerkedtek meg a gokartozás szabályaival és nagyon fegyelmezett módon vezették az erős motorral ellátott járműveket a pályán. Sajnos az eső gyakran hátráltatta programjainkat, de az uszoda megléte Ózdon segített. Szívesen úszkáltak a medencében.
A sporttábor zárásaként részt vettek a tanyasi, csapatépítő vetélkedőn, melynek végén kis csapatokat alakítva ügyességi játékban mérhették össze tudásukat. Tudatosult bennük, hogy a győzelemhez nemcsak az egyéni, hanem a csapattagok összetartó munkája szükséges. A gyakorlatok során fejlesztettük az összetartó, kombináló és logikai készségüket is.
A tábor végén egy elégedettségi kérdőívet töltettünk ki a gyerekekkel, melynek eredményét összesítve a következő grafikonok jól mutatják.
{kepek}kepgaleriak/sporttabor_2014/tablak{/kepek}
Mindkét táborban fokozott figyelmet fordítottunk a személyes higiéniára, a szobák tisztaságára, a fegyelmezett magatartásra, az általuk is elfogadott tábori szabályok betartására, a családias légkör megteremtésére. Úgy érezzük sikerült tágítani látókörüket,megmutattuk milyen hatalmas a világ, s ha csak néhány gyerekben is sikerült felébreszteni azt a vágyat, hogy éljen a lehetőségeivel, azt mondhatjuk: munkánk nem volt hiábavaló.
{kepek}kepgaleriak/sporttabor_2014{/kepek}